Nitro Gear & Axle

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Nitro Gear & Axle

Message  EHR le Lun 19 Oct - 19:39

"Nouveau" fournisseur de composante de différentiel. Garantie avantageuse...

http://www.nitro-gear.com/

Dans l'intéressant:


4340 CHROMOLY Front Axles by Nitro Gear & Axle-

Now available! STRONG AXLES!

-Forged Chromoly material precision machined, case hardened and double heat treated to withstand the abuse of today's offroad vehicles.

-Rolled splines for extra strength

-Thicker material where it counts.

-Wide applications for Dana 30, Dana 44, Dana 60, and GM 10 bolt front.

-Lifetime Warranty


Et dans le très intéressant:


New Excalibur 300M competition U-joints for Dana 44 & Dana 60!

-Made in USA!, Lifetime Warranty, Full circle snaprings, No needle bearings, STRONGEST joints you can get!

Differential Parts You Can Depend on.

neg

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Re: Nitro Gear & Axle

Message  Lucky J le Lun 19 Oct - 20:01

Les joints, est-ce que'ils sont rebuildable? Et le range de prix?

Les shafts, ont-ils quelques chose pour l'arrière?
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Re: Nitro Gear & Axle

Message  EHR le Lun 19 Oct - 22:12

Lucky J a écrit:Les joints, est-ce que'ils sont rebuildable? Et le range de prix? Les shafts, ont-ils quelques chose pour l'arrière?

Pour les joints ils ont une approche différente des autres: la seule façon de les reconstruire, si ça devient le cas, c'est de leur mettre des caps a plus petit trous et de faire "machiner" la croix... Lis ça tu vas comprendre:
AMERICAN MADE BILLET 300M
Cross is made from heat treated billet 300m and cryo treated. Caps are 4340 also heat treated and cryod. There is no bushing inside the cap, we saw no reason for a bushing as the bushing is non replaceable, and in order to include the bushing, something has to get smaller, a thin wall brass bushing gets beat up and wears quickly, to make the bushing thicker you have to decrease the size of the leg or the thickness of the cap, which ultimately weakens the joints. Instead of using a bushing we surface hardened everything and then finely polished the cap and cross, then coated the legs with an anti-wear agent. These do require grease so that they do not gall the coating but these are built to last a lifetime. However if you do not grease them we have rebuild kits available in 2 options, standard caps and undersize caps, the undersize caps are available so if the cross does get galled it can be re-polished and the undersize caps can be installed. We deem these joints unbreakable. And dare you try. We are developing a fixture to torsionally test these joints that is stronger than the joint which is no easy task. Right now the only way to test is by installing in shafts, but there is no shafts on the market that can break these joints. The Dana 44 and Dana 60 joints are ready to ship immediately.

D60 190U$ a piece
D44 155U$ a piece
LIFETIME WARRANTY


Pour l'arrière c'est pareil aux autres qu'on est habitué de travailler avec comme Superior, Alloy, ...

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Re: Nitro Gear & Axle

Message  Lucky J le Mar 20 Oct - 14:22

Merci.

Je vais passer au travers de mes alloys qui en passant, ne sont pas encore installé, et regarder sa sur le back burner pour une évolution possible.
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